مقدمه کتاب فراکارآفرینی 2

فراکار آفرینی ۲٫۰ چیست؟

 

مقدمه کتاب فراکارآفرینی 2

 

وقتی من(جیم کالینز) و بیل لیزیر (براساس دوره ای که در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه کسب و کار استنفورد تدریس می‌کردیم) با کمک هم چاپ اول کتاب فراکارآفرینی را نوشتیم، تصمیم گرفتیم که نقشه راهی برای رهبران تشکیلات کوچک تا متوسط طراحی کنیم که به دنبال ساخت شرکتی عالی و ماندگار هستند.

بیل ترکیب نادری از تجربه عملی و تفکر دانشگاهی بود و بخش اعظمی از کتاب فراتر از کارآفرینی ریشه در دانش انبوه او دارد. وقتی که به تنهایی یا همراه افراد دیگری مشغول نگارش پرفروش ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و ژورنال وال استریت با موضوع عوامل موفقیت شرکت‌های عالی بودم رهبران زیادی به من گفته اند که این کتاب را همچنان بیشتر از همه دوست دارند.

وقتی رید هیستینگز یکی از بنیان گذاران نتفلیکس مرا در همایش مدارس کیپ در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد در کمال تعجبم گفت که وقتی کارآفرین جوانی بود، شش بار کتاب فراتر از کارآفرینی را خوانده بود وقتی نتفلیکس جایزه آنکور استنفورد را برای کارآفرین ترین شرکت تصاحب کرد هیستینگز به مدیران ارشد اجرایی جوان و رؤیاپرداز گفت:

هشتاد و شش صفحه اول کتاب فراتر از کارآفرینی را حفظ کنید به واسطه این کتاب بیل راهنمای کار آفرینانی شد که هرگز او را ندیده بودند و به آنها انگیزه داد تا به دنبال ساخت شرکت‌های واقعا عالی و ماندگاری بروند.

ولی چرا دوباره فرا کار آفرینی را منتشر کردم و چرا الان؟ به سه دلیل تصمیم گرفتم که فراتراز کار آفرینی را دوباره با نام فراکار آفرینی ۲,۰ منتشر کنم اولاً، من علاقه شدیدی به کار آفرینان و رهبران شرکتهای کوچک تا متوسط دارم.

همیشه مخاطب دلخواه من آنها بوده اند. شاید این مایه تعجب خوانندگان کتاب‌های آخر من باشد چون در آن کتاب‌ها روی شرکت‌هایی تحقیق کرده بودم که بزرگ بودند. ولی اندازه امروزی آن شرکت‌ها شما را از این نکته غافل میکند که تمام شرکتهای تحقیقات من برای کتابهایی مثل اثر ماندگار خوب به عالی و عظمت اختیاری روزی استارت آپ بودند من تاریخشان را از ریشه مطالعه کردم بخش زیادی از تحقیقاتم را صرف این سؤال کردم که چرا بعضی شرکت‌های نوپا عالی و ماندگار میشوند و برخی نه.

ثانیاً، مطالب جدید بسیاری داشتم که میتوانست برای کارآفرینان و رهبران شرکت‌های کوچک تا متوسط امروز مفید باشد. این مطالب جدید راجع به تصمیمات ارتباطی رهبری چشم انداز راهبرد شانس و موضوعات دیگر به درستی در بازنشر فراتر از کارآفرینی گنجانده شده اند حین مطالعه این کتاب فکر کنید در خانه قدیمی و کلاسیکی هستید

 که قسمت بزرگی به آن اضافه شده مطالب جدید در فصل‌های کاملا نو و مطالب الحاقی» در طول کتاب آمده‌اند که با عنوان «جیم در سال ۲۰۲۰ آنها را مشخص کرده‌ام تقریباً نیمی از متن این کتاب کاملا برای نسخه ۲۰۲۰ جدید است. البته متن فصل‌های اصلی را دست نخورده گذاشته ام، چون من و بیل آنها را در ۱۹۹۲ نوشتیم فقط چند اصلاح و تغییر کوچک اعمال )کرده‌ام متن اصلی پس زمینه سایه دار آمده است.

نکته سوم که مهمتر از همه است این است که با بازنشر این کتاب قصد ادای احترام و گسترش میراث همکار نویسنده ام بزرگترین راهنمای زندگی ام بیل لیزیر را داشتم بدون یاری | و، نمی توانستم چنین انسانی باشم و زندگی ام اینطور باشد

وقتی بیل در سال ۲۰۰۴ فوت کرد میخواستم که مطلبی راجع به او و تاثیر عمیقش بر انسانها بنویسم. بلافاصله پس از این مقدمه قرا کار آفرینی ۲۰۰ داستان بیل و آموزه های این روح فاضل و بخشنده را بیان میکنم انسانی که زندگی هزاران جوان را متحول کرد.

امیدوارم که فراکار آفرینی ۲٫۰ به شما کمک کند تا شرکت مشهوری بنا کنید بعلاوه میدوارم که بعضی از رهنمودهای بیل از دل این صفحات در وجود شما و پیروانتان رسوخ کند.

جیم کالینز بولدر کلرادو

۲ مارس ۲۰۲۰

 

مترجم محمدحسین اکبرزاده

موسسه آینده سازان زهره

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش