ممارست کلید رمز موفقیت

این ضرب المثل ناب همیشه چراغ هدایتمان باشد ."نابرده رنج گنج میسر نمیشود " 

 

ممارست کلید رمز موفقیت

 

در اولین روز کلاس، جری اولزمن استاد دانشگاه فلوریدا دانشجویان عکاسی خود را به دو گروه تقسیم کرد.

 

او توضیح داد که همه افراد حاضر در سمت چپ در گروه «کمیت» قرار دارند. آن ها فقط بر اساس مقدار کاری که تولید کرده اند نمره خواهند گرفت . بدین شکل که در روز پایانی کلاس، تعداد عکسهایی که توسط هر دانشجو گرفته شده را جمع خواهد زد.

 

صد عکس معادل نمره A   ، نود عکس معادل نمره B ، هشتاد عکس معادل نمره C و الی آخر. اما همه افراد سمت راست اتاق در گروه کیفیت قرار دارند. آنها فقط بر اساس میزان خوب بودن کارشان نمره میگیرند. همین که یک عکس را در طول ترم بگیرند کافی است اما برای دریافت نمره A باید عکس با کیفیت و نزدیک به ایده آل باشد .

 

در انتهای ترم و در کمال تعجب مشاهده کرد که بهترین عکسها توسط گروه «کمیت» گرفته شدند. در طول ترم این دانشجویان مشغول عکس گرفتن ، آزمودن کمپوزیسیونها و نورپردازیهای مختلف ، آزمودن روشهای مختلف در اتاق تاریک و یادگیری از اشتباهات بودند.

 

بالواقع آنها در مسیر گرفتن عکسهای متنوع مهارتهایشان را پرورش می‌دادند. اما در گروه کیفیت، آنها در گوشهای مینشستند و درباره کار ایده آل گمانه زنی میکردند. در نهایت هم غیر از تئوریهای تأیید نشده و عکسهای میان مایه چیز زیادی برای ارائه تلاشهایشان نداشتند. (برگرفته از کتاب عادت‌های اتمی)

 

این بررسی علمی تایید کننده این ضرب المثل معروف است " کار نیکو کردند از پر کردن است" .

 

همواره بین بالقوه بودن توانایی و بالفعل بودن آن ، چاله است که با ممارست و تمرین مداوم پر میگردد . از قدیم گفته اند که انسان جایز الخطا است . از اشتباه و خطا نباید ترسید . به دو شرط اول آنکه عامل یاس و ناامیدی نشود و ثانیا باعث عبرت و تجربه گردد . ( نه نشخوار فکری)

 

البته این نکته را هم بایستی در نظر گرفت که بعضی از سمت‎ها و صندلی‌ها نیز جای سعی و خطا و تجربه اندوزی نیست . چون یک خطا در مدیریت کلان میتواند عواقب هولناکی بوجود آورد . در مدیریت کلان سازمانی فرض بر این است که فرد صالح و مجرب سکان مدیریت را برعهده گرفته که نواقص خود را با مشورت‌ها و نیز شنیدن نقدها برطرف مینماید.

 

محمدحسین اکبرزاده

 پایگاه خبری تجریش 

 

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش